• (0)

    Lupta cu demonii

    AUTOR: Stefan Zweig

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 308

    EDITURA: Eikon

    Hölderlin

    Ca un ceas, ale cărui ace sunt rupte și în care mecanismul încă funcționează, așa scria Scardanelli al lui Hölderlin poeziile sale. Aerul pentru el este poezie. Ritmul înlocuiește rațiunea, poezia viața. Și astfel, se împlinește cea mai mare dorință a sa, cea de a fi o poezie pură, de a se arunca cu totul în beatitudinea poetică. Omul din el moare, cu mult înaintea poetului din el, rațiunea, înaintea melodiei. Moartea și viața sunt împreunate într-un singur destin, într-o primă dorință avută, cea de a avea un sfârșit adevărat, al unui poet adevărat: „Consumat de flacără, din eșecul de a controla flacăra.”

    Kleist

    Asemenea lui Kleist, și Rimbaud mergea din țară în țară, Nietzsche din loc în loc, Beethoven din locuință în locuință, Lenau din continent în continent. Cu toții au biciul neliniștii în ei și inconstanța tragică. Ei erau biciuiți de o putere necunoscută, condamnați să nu aibă niciodată cale de scăpare. Evadarea era imposibilă, căci vânătorul circula în sângele celui vânat și locuia în propria minte a victimei. Doar printr-o autodistrugere puteau să distrugă inamicul, stăpânul, demonul din interiorul lor.Kleist, știa încă de la început care va finalul, demonii îl vor împinge în abis. Însă nu era sigur dacă încerca să evite abisul sau mergea spre el.

    Nietzsche

    Acestor luptători, acestor cuceritori ai minții nu le este permis ca, din autoliniștire, să accepte un singur adevăr, luând prizonieri în cursul îndrăzneț al patrulei, pentru a evada. În domeniul cunoașterii, „orbirea nu este o eroare, ci o lașitate”, blândețea e o crimă  pentru cel căruia îi este frică de a provoca durere, pentru cel ce evită rănile vecinilor săi, pentru cel ce fuge de urletul disperării unei persoane, de urâțenia goliciunii, pentru acesta este imposibil de a găsi ultimul secret al secretelor. Orice adevăr care nu merge până la cele mai îndepărtate limite, fiecare adevăr fără radicalism nu are nicio valoare etică.

    47,00 lei
  • (0)

    Confesiunile balaurului cu șapte inimi

    AUTOR: Vasile Iftime

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 108

    EDITURA: Eikon

    cineva să arunce bila aceasta în cer

    vrei să te rogi

    dar buzele și degetele și genunchii s-au retras în carne

    ești un poem ce se rostogolește între spitalul de urgență și

    biserică

    îngerul tău este pasionat de popice

    și doamne cât de mult îți dorești să înfurii îngerul

    să arunce mai cu viață

    și bila să nu se mai oprească

    și bila să doboare porțile

    clopotnițele bisericilor

    crucile

    când erai tânăr un călugăr te-a învățat rugăciunea inimii

    o rosteai pe silabe ca pe o curgere tainică

    inima ta în alte inimi colmatate

    acum în spital în biserică în patul conjugal

    ți se administrează câte o perfuzie cu dumnezeu

    tu și dumnezeu la ambele capete

    în cer sângele este albastru

    în venele tale nu se asimilează fierul

    calciul magneziul dumnezeu

    ai pierdut mult sânge spun doctorii

    și din perfuzie curge cer limpede

    și din potir cer limpede

    de parcă pe iisus l-a născut o pasăre

    de parcă însuși dumnezeu este un decupaj

    dint-o revistă de colorat diminețile

    dar tu vrei să te rogi

    mâinile și buzele și genunchii s-au ascuns în alte mâini

    în alte buze

    în alți genunchi

    bunica purta o metanie împletită din cânepă

    tu porți metania împletită de cânepă

    și numeri mai departe

    privești cerul

    dumnezeu coboară în ochii tăi și plânge

    25,00 lei
  • (0)

    Floare de TU

    AUTOR: Mircea Liviu Goga

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 72

    EDITURA: Eikon

    *** Să nu te mire, domnule Cutare:

    Pe mine însumi m-a mâncat o floare.

    Când mângâiam conturul ei mieros,

    Ea mâna mi-a muşcat-o pân’ la os.

     

    Poate că vrea destinul să ne-nveţe

    Să nu mai credem nici în frumuseţe,

    S-o alungăm din curtea minţii noastre?

    Ferească-ne, candori, de-aşa năpaste!

     

    Ori poate s-a temut că vreodată

    Am să-i strivesc corola fermecată?

    Că nu sunt demn să-i pipăi catifeaua?

    Că-n suflet pe tandreţe zburdă neaua?

     

    Floare de Tu, cu taina de albine!

    Eu ţi-am aflat doar rănile din mine!

    25,00 lei
  • (0)

    Amortizor de fericire

    AUTOR: Adrian Păpăruz

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 140

    EDITURA: Eikon

    tu inventezi cuvinte-ncâlcite,

    pe fluturi încaleci să zbori după melci,

    pictezi pe-amintiri săruturi smintite,

    balerină prin rai, alergând, te visezi…

    eu mă tem de credințele mele,

    port cuvintele tale, în noapte, fular,

    mă dezbrac de-ntrebări pân’ la piele,

    din inimă, orb, îmi sculptez felinar…

    așa ne petrecem și această uitare,

    la porți de cer, cerșind tăcuți,

    în Ochi nu mai avem nicio culoare,

    și dorul ni se stinge iar, suntem pierduți…

    25,00 lei
  • (0)

    Acasă. Vol. 4

    AUTOR: Luminița Aldea

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 430

    EDITURA: Eikon

    „Făcea economii drastice la bani când vedea că nu există nicio șansă să primească ceva de lucru. Viața pe străzi o urâțise și mai mult. Evita pe cât putea să se drogheze cu aurolac, deși toți o făceau ca să nu mai simtă foamea, setea, frigul și se ferea să intre într-o gașcă ce dormea în canale. Ca un lup singuratic își căuta în fiecare seară o scară de bloc în care să doarmă. Nu plângea, nu se văita și nu-și dorea nimic. Vorbea puțin și mai mult mârâind decât cu vorbe clare.” (fragment)

    55,00 lei
  • (0)

    Acasă. Vol. 3

    AUTOR: Luminița Aldea

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 372

    EDITURA: Eikon

    „Mihai rătăcea pierdut pe străzi. Răscolea cu picioarele frunzele căzute din copaci și nu știa unde-i cu adevărat sufletul lui: în piept sau în trupul frunzelor moarte pe care le strivea sub picioare. Durerea era în inimă, de asta era sigur, dar la fel de sigur era de sentimentul că se simte tot mai mult frunză căzută pe pământ la sfârșit de octombrie.” (fragment)

    45,00 lei
  • (0)

    Acasă. Vol. 2

    AUTOR: Luminița Aldea

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 352

    EDITURA: Eikon

    „Pentru prima dată în viața ei, poetul din ea nu vedea cerul nins cu puzderie de stele, urmele roșii, vineții și albastre lăsate la orizont de asfințitul soarelui și nici nu simțea ușoara răcoare a nopții, semn că toamna se apropia. Nu simțea vântul și nici nu vedea primele frunze căzând. Nimic nu mai ajungea până la ea: nici măcar roua născută din lacrimile ei de mult ce a plâns iubirea. Ca un robot scotea apă și se spăla, își spăla hainele murdare și se pregătea să-și mănânce bucata de pâine ce o mai avea. Se afla între două tărâmuri: murea încet într-o lume a idealului, a perfecțiunii, a nevoii de absolut, a visului, a dorului de a fi înger și se năștea dureros până la a muri din nou într-o lume materială, rapace, hidoasă, o lume ce semăna cu una din picturile bolnave ale lui Goya. Putea face Dumnezeu un miracol cu ea și să împace în sufletul ei însetat de absolut cele două lumi!? Să devină un vers de-al lui Nichita Stănescu viața ei: …două culori…/una foarte de sus/ alta foarte de jos/ amestecându-se… și să-i dea voie nemuririi să mai trăiască în ea viețuind printre muritori…” (fragment)

    45,00 lei
  • (0)

    Eros, Thanatos și Fatum în mahala. Incursiune în proza lui G. M. Zamfirescu

    AUTOR: Cristian Hoaghea

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 384

    EDITURA: Eikon

    Monografie cuprinzătoare și minuțios alcătuită, cartea lui Cristian Hoaghea aduce în actualitate proza unui interbelic mai puțin studiat ca prozator și o operă așezată în tipare subiective, căci lectura exegetului e supradimensionată, diversificată pe arii multiple. G.M.-Zamfirescu e cercetat și prin analiză comparatistă și prin radiografii arhetipale și prin disecări ale stilului. Nu este vorba aici despre o arheologie pe teritoriul unei opere criptice, ci despre pasiunea de lector, care răzbate la fiecare pagină. În mod evident cartea își propune să construiască un raft decent pentru o literatură grăbit calificată drept a periferiei. Cu mână sigură, de lector cult și critic versat, dar și cu înclinații di – dactice, autorul te convinge treptat să te întorci la „Maidanul cu dragoste” al lui G. M.-Zamfirescu.  (Doina Ruști)

    45,00 lei
  • (0)

    Triplu by-pass

    AUTOR: Traian Bodea

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 224

    EDITURA: Eikon

    „Pe scaunul de lângă şofer, lăsat mult în spate, drumul era mai uşor de suportat. Nu mai simţea durerile care‑l chinuiseră, mai ales, în momentul când îl lovise ultimul infarct, la fel de neaşteptat ca primul. După mai mult de patru ani, aproape uitase simptomele ce‑l speriaseră atât de mult într‑o seară, după ce cărase nişte lemne din stradă în curte şi le clădise într‑un colţ, să se usuce până în iarnă. Scăpase atunci destul de uşor cu o spitalizare doar de trei zile şi obligaţia de a respecta un tratament medicamentos şi un regim de viaţă cu destule restricţii. Ajunsese însă să spere că mai avea de trăit.

    Începutul anului 1990, după tot ce se întâmplase în decembrie ’89, îl făcuse să se lase prins de entuziasmul care îi împinsese pe mulţi să intre în politică punând umărul la schimbarea în bine a vieţii într‑o ţară bântuită aproape cincizeci de ani de amăgirile comunismului derapat foarte repede într‑un regim totalitar. Nu intrase la început în niciunul din mulţimea de partide apărute imediat după ce toată lumea sperase că România a aderat la valorile unei democraţii după modelul lumii libere.”

    39,00 lei
  • (0)

    Valea împăcării

    AUTOR: Traian Bodea

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 292

    EDITURA: Eikon

    „Foarte mulţi dintre cei care au avut nenorocul să stea îmbrăcaţi în zeghea cu CR pe spinare după gratiile însoţite de jaluzele de la ferestrele celulelor ocupate de deţinuţii politici, din penitenciarele perioadei comuniste, s‑au temut mereu de o eventuală întâlnire cu unul dintre purtătorii uniformelor cu epoleţi albaştri, cunoscuţi în toată perioada de la arestare la eliberare, după executarea condamnării. Este vorba despre anchetatori, ofiţerii din componenţa unor complete de judecată ale tribunalelor militare şi subofiţerii sau ofiţerii din administraţia închisorilor începând, evident, cu gardienii de pe secţii. Teama se manifesta şi după mulţi ani de la revoluţia din decembrie 1989 care ar fi trebuit să îi elibereze şi din punctul acesta de vedere. Nu este însă frica din timpul anchetelor sau a vieţii din închisoare ce‑i punea mereu pe deţinuţi în situaţia de a fi bătuţi sau de a suporta frigul sau foamea. Foarte multe întâlniri cu foştii securişti, despre care aminteau mereu şi în timpul unor discuţii când se reîntâlneau după decenii de la ieşirea din închisori şi în multe cazuri se recunoşteau, erau relatate cu o reţinere greu de explicat.”

    49,00 lei
  • (0)

    Metaspherae

    AUTOR: Nicolae Guțu

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 230

    EDITURA: Eikon

    „Nicolae Guțu nu are nevoie, pentru a recompune lumea, de tipare intermediare: el pictează stelele și sorii urmărindu-i prin luneta lacrimii, imaginile sale sunt pline de firesc și veridicitate, ca și cum pictorul a participat la facerea lumii. Modernitatea picturii lui vine din modernitatea receptării lucrurilor care-l înconjoară, și pe care le înconjoară, copil, pentru a i se releva din toate fațetele. (…) Nicolae Guțu se teme că desăvârșirea l-ar putea rata. El recurge de multe ori la stângăcii acolo unde nu te aștepți. Teama de desăvârșire e la el ca o teamă de obișnuință, de blazare, de irealizare. Capodopera capodoperelor sale încă n-a fost pictată sau a fost pictată demult. Așa replica artistul la entuziasmul acelora care au avut norocul să-i vadă tablourile pe care le-a târât mereu din urma sa prin lume. L-aș compara pe pictor cu meșterul Manole, care zidește mereu, numai că la el – chiar dacă se și zidește în zid – mănăstirea oricum se dărâmă, dar de acum cu tot cu zidari. Meșterul e nevoit mereu să se ridice de sub pietre și, rănit s-o ia de la capăt. Cu aceeași Ană (iar Ana la el e chiar arta lui), cu aceeași tenacitate.”

    Nicolae Dabija

    „VEI FI MEREU

    Vei fi mereu de sine înşelat

    de-aspiri într-o făptură idealul.

    Iluzia substituie modelul venerat,

    acutizând efectul impactului

    cu irealul.

    Să admiri naiv în vise conturând

    imaginea duioasă – unică în inimi,

    înseamnă să ajungi cuţitul împlântând

    în tine însuţi, omorând pe nimeni.”

     

    1976, Chişinău

    70,00 lei
  • (0)

    O istorie a opiniilor privind filosofia lui Eminescu. Volumul IV

    AUTOR: Ștefan Munteanu

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 190

    EDITURA: Eikon

    Oamenii mari vin cu răspunsuri clare. Rugat să vorbească despre dificultăţile formării în domeniul filosofiei, Alexandru Surdu şopteşte: „În filosofia autentică se avansează greu, căci novicele are în faţă două milenii de materie primă, care trebuie transformată, cum zicea Eminescu, în pământ proaspăt şi roditor al propriei sale gândiri, fără riscul de a semăna în piatră seacă sau de-a arunca sămânţa în cele patru vânturi ca hrană pentru «paserile călătoare»” (Volumul Academicianul Alexandru Surdu la 75 de ani, Editura Kron-Art, Brașov, 2013, p. 222). La împlinirea vârstei de 75 de ani, fiind rugat să-şi autoaprecieze opera, autorul mărturiseşte: „Am debutat ca logician cu studii despre logica tradiţională şi logica lui Aristotel, având şi viziunea unei «logici integrale» care să cuprindă: 1) logica clasică, 2) logica simbolică şi 3) logica dialectică, considerate, pe atunci (1964) divergente. Pentru aceasta am şi lucrat câteva decenii în cele trei domenii ale logicii, publicând numeroase lucrări şi câteva cărţi. Între timp am făcut şi traduceri (din Kant, Wittgenstein, Popper), ediţii critice (Cantemir, Eminescu, Maiorescu, Odobleja, Joja), lucrări de informare şi documentare. Ele mi-au asigurat, după 1990, primirea la Academia Română” (Idem, p. 218).

    35,00 lei
  • (0)

    Viața ca un oratoriu

    AUTOR: Paul Constantinescu

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 272

    EDITURA: Eikon

    Muzica este taină, credinţa este taină, iar muzica este credinţă; trebuie să crezi ca să-i poţi simţi binefacerea; necredinciosul nu-i poate împărtă şi darul. Omul care crede o simte cum pricepe vorba, pentru că ea nu e vorbă; şi o are aproape de inimă, nu o pricepe după, dar o intuieşte, îi vede puterea şi expresia ei muzicală, care nu poate fi totuşi nici pământ, nici soare, nici apă, nici foc, nici rău, nici bun; sau poate fi toate deodată. Alţi „pipăitori de gânduri” încearcă să-i pună pietre de moară la picioare, supunând-o tuturor sentimentelor sufleteşti, pe care ei le ştiu şi le numesc, făcând reguli de geniu şi trecându-le în cataloage după categorii: aici este durerea, aici bucuria, aici mila, aici răutatea. Se întreba cândva un om de gust: „aş vrea să ştiu cine, pricepător în muzică, va îndrăzni să-l descifreze pe Bach ca pe o ceaşcă de cafea?”. Ba merg alţii şi mai departe şi schimonosesc un delicat cântecel după fiecare vorbă din text, pe care, spun ei, o traduc exact în muzică. …Nu numai că am utilizat melodii româneşti, dar cel puţin am vrut ca să fie ceva românesc de la început până la sfârşit în ritm, melodie şi armonie, de altfel căutarea acestui românism este singura mea preocupare în muzică şi singurul lucru care poate da azi este studiul cântecului popular şi a muzicii bisericeşti din care trebuiesc scoase toate elementele unei compoziţii culte, melodicul, polifonia care există într-o stare latentă în melodie, ritm şi chiar elemente de formă. (Paul Constantinescu)

    35,00 lei
  • (0)

    Roșu

    AUTOR: John Logan

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 73

    EDITURA: Eikon

    John David Logan (n. 24 septembrie 1961, San Diego, California, SUA) este dramaturg american, scenarist, producător de film și producător de televiziune. Părinții săi au emigrat în Statele Unite din Irlanda de Nord, iar el este cel mai mic dintre cei trei copii. A studiat la Universitatea din Northwestern, pe care a absolvit-o în 1983. A fost nominalizat de trei ori la premiile Oscar; de două ori pentru cel mai bun scenariu original pentru filmele Gladiatorul (2000) și Aviatorul (2004) și o dată pentru cel mai bun scenariu adaptat pentru filmul Hugo (2011) John Logan a fost un dramaturg de succes în Chicago cu mulți ani înainte de a trece la scenarii de film. Prima sa piesă, Niciodată păcătosul, spune povestea criminalilor Leopold și Loeb. Piesele sale ulterioare de teatru sunt Hauptmann despre răpirea fiului lui Lindberg și Riverview, o melodramă muzicală care are loc în celebrul parc de distracții Riverview Park din Chicago. Ultimele filme la care John Logan a lucrat ca scenarist sunt desenul animat Rango regizat de Gore Verbinsky, în care rolul principal de voce a fost jucat de Johnny Depp, adaptarea filmului după tragedia lui Shakespeare, Coriolanus, regizată de Ralph Fiennes, ecranizarea cărții Invenția lui Hugo Cabre, regizată de Martin Scorsese și al 23-lea film despre James Bond, Skyfall. Acțiunea piesei Roșu se petrece în 1958 în New York, când artistul Mark Rothko primește cea mai mare comandă din lumea artei, aceea de a crea o serie de picturi murale pentru restaurantul The Four Seasons din noua clădire Seagram de pe Park Avenue. Sub privirea atentă a tânărului său asistent Ken și sub prezența amenințătoare a unei noi generații de artiști, Mark Rothko se confruntă cu cea mai mare provocare a sa de până atunci. El trebuia să creeze o lucrare definitivă pentru un cadru extraordinar. Roșu este o relatare emoționantă și convingătoare a unuia dintre cei mai mari artiști ai secolului XX. Montată pentru prima oară la Teatrul Donmar Warehouse din Londra în decembrie 2009, importată în primăvara lui 2010 pe Broadway, a primit șase premii Tony, iar acum aceeași piesă este la Satu-Mare în premieră națională.

    25,00 lei
  • (0)

    Sfârșitul hibernării

    AUTOR: Gheorghe Ioan Brad

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 714

    EDITURA: Eikon

    (fragment)

    Cronica destinelor și a evenimentelor începe de pe vremea când Munții Apuseni încă nu aveau nume. Moții, muntenii, locuitorii lor îi numeau simplu: „Munții Noștri”. Fiecare munte, deal, dâmb, colină, măgură, colnic, ponor și vale avea nume, dar, luați împreună, nu aveau nume. Numele lor se naște odată cu știința geografiei. Și era anul 1847. Nu muntenii îi vor boteza, ci geografii. Și nici geografii nu erau români, ci francezi și nemți. De aceea îi vor boteza la început: Carpații Apuseni, Munții Occidentali, Munții Apusului. Numele le era dat privind hărțile, nu răsăritul soarelui.

    Bazinul Transilvaniei era înconjurat de munți. Cei din răsărit erau botezați deja. Se numeau Carpații Orientali pentru că, dincolo de ei, nu mai erau alți Carpați și nici alți munți – până nu se știe unde. Dacă ei erau munții răsăritului, Munții Noștri erau ai apusului. Trăsătura lor principală era fragmentarea. Era un conglomerat de munți nu prea înalți, dar ocupând o suprafață mare și unitară. Erau sute și sute de munți, sute și sute de vârfuri și coame. Nu exista un munte masiv, înalt, compact, care să-i domine pe ceilalți și tot ce-i în jur, ca Munții Făgărașului, de exemplu.

    Despre vechimea lor nu se știau prea multe. Pentru orice geolog era limpede că n-au apărut toți deodată din spuma mării. S-au înălțat în urma proceselor geologice, astfel că pe o suprafață nu prea întinsă se găsesc toate tipurile de roci: de la cele rezultate în urma erupțiilor vulcanice, până la rocile sedimentare și metamorfice. Granitul și calcarul sunt la ele acasă. Nu lipsesc gresiile, șisturile argiloase și conglomeratele. Nu-i de mirare să găsești cochilii de melci marini, liberi ori încrustați în rocă, pe vârfurile dezgolite ale munților, la peste 1.000 de metri altitudine.

    99,00 lei
  • (0)

    Revoluție și biserică

    AUTOR: Pr. Dr. Emanuel Sebastian Suciu

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 660

    EDITURA: Eikon

    Celui ce ar dori să răspundă pe măsură provocării de a oferi o scurtă şi clară introducere în tematica abordată în teza de doctorat ce ne stă înainte trebuie să-i fi devenit încă de la începutul reflecţiei foarte clar că se găseşte dinaintea a două opţiuni: fie repetă cele deja scrise în această lucrare, fie încearcă să evalueze modul în care a fost tratată tema centrală, pentru că, strict vorbind, lucrarea de faţă atinge trei centre – unul aflat în istorie, altul în filosofie şi altul în teologie.

    Atunci când am primit scrisoarea prin care eram rugat să scriu un cuvânt-înainte la această carte, am simţit clar şi puternic că autorul acestei teze de doctorat, Pr. Dr. Sebastian Suciu, din oraşul dunărean Ulm, Germania, nu-mi cerea o laudatio înveşmântată academic, ci o evaluare teologică din punct de vedere creştin ortodox a unei teme concretizate într-un centru cultural apusean-latin, astfel că nu trebuia să mă raportez verbatim la textul său, ci să încerc, în calitate de teolog creştin ortodox, să ofer o perspectivă sintetică asupra acestei dificile teme istorice. Întrucât în literatura de specialitate tema nu a fost tratată din punct de vedere creştin ortodox, cer ajutorul şi călăuzirea lui Dumnezeu înainte de a purcede la a aşterne în scris reflecţiile mele.

    Arhidiacon Martin H. Lissmann

    89,00 lei
  • (0)

    Vorbind singur

    AUTOR: Mircea Pora

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 292

    EDITURA: Eikon

    Acum chiar că-mi pare rău după prietenii mei dispăruţi, hainele lor înflorate, cine oare, le va mai purta? Mergând spre Piaţă, parcă trec mereu de pe un trotuar pe altul, dintr-un oraş în altul, de pe malurile indistincte ale unui ev îndepărtat, pe malurile secetoase ale unor decenii trăite în direct. Aleargă prin faţa mea uniforme, mi se sparg în urechi pocnete de cizme şi bocanci, se prefac în linii, contururi, în fum, tot ce-a fost mai demult palpabil şi solid. Mă îndrept spre piaţă ca spre un loc unde aş putea vedea lebede cu ochi de diamant. Cuprins de bucurie, plutesc printre fluturi, toată lumea înţelege că doresc să fiu lăsat în pace, că poate aceasta va fi ultima primăvară când voi mai activa ca un soldat al vieţii. Ar merita, poate, cu competenţă, dăruire, să se facă un studiu al străzilor ce constituie baza de netăgăduit a pieţei. Pe cea mai mică dintre ele, posibil să te simţi îngândurat, cuprins de remuşcări sau avânturi ce rapid se frâng. (fragment)

    45,00 lei
  • (0)

    Viața, pildele și miracolele lui Zamolxis

    AUTOR: Cristian Săileanu

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 554

    EDITURA: Eikon

    Cunoscând prea bine micimea puterilor mele și nimicnicia mea, cu kardia zbetându’mi’se în pectus ca unui tiner ce’și așteaptă iubita, am hotărât, ego, Xaralambos, fiu lui Sophokles și al Dhimitrei din Kerkyra cea verzită, de a așterne pe piei de miel cele pe cari le’am vidut cu ochii mei, și cu nimic altceva să le floresc. Căci Pithagóras, de’o parabolă, nu s’a grijit să’și aștearnă nici gândurile nici înțelepciunea lui pe piei de miel, și văd amu, cu mare tristețe, cum învățătura lui este restălmăcită de niște apostoli nevrednici ca Parmenides cel bâlbâit la minte sau Philolaus cel uituc, cari scriu că Pithagóras a dis așa și pe dincolo, când, de fapt, pe Pithagóras l’am audit ego cu urechile mele cum a dis altceva. La fel și bunu Vitigis, fratele meu în credință, pe care îl iubesc din fundu psihiului meu, dar care se ia cu pandurisu și predică duar ce vrea iel și cum îi convine. Am scris ego totu așa cum l’am vidut, și m’am ținut și de hronologie, cu dinții m’am ținut, căci fără hronologie nu se mai cunuaște cauza de efect. Căci nu’i totuna, am fugit fiindcă m’a betut, cu m’a betut fiindcă am fugit. Știam prea bine, chiar înainte a incepe, că cercarea mea nu va fi, de fapt, demnă nici de faptele lui Zamolxis, Fiu Cerului, nici de tăria și de berbăția poporului trac, pe care unii îl numesc get iar alții dac. Mulți din cei care au stat alături de Pithagóras, și la Tigani, în iubitu nostru Samos cel scăldat de suare, și în Crotona în Palatu Înțelepciunii, ar fi fost mult mai talentați ca mine în arta scrisului, dar așa a vrut Dumnezeu ca toți aceia să piară în focu ce a cuprins palatu din Crotona. (fragment)

    69,00 lei
  • (0)

    Scrieri. Vol. IV. Poetica imaginii. Poetică fenomenologică

    AUTOR: Dorin Ștefănescu

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 554

    EDITURA: Eikon

    […] imaginea poetală nu e una de primă instanță, ea nu se impune ca prezență evidentă la suprafața textului, nu intră în orizontul de vizibilitate al ființei textuale. Inaparența ei este un fond clar-obscur, intermediul translucid al ivirii semnificabilului originar. Ceea ce este de prim abord și apare în textul unui poem este imaginea deja constituită, prinsă în rețeaua semnificațiilor ca element al unei lumi imaginare. Este imaginea poetică textuală ca obiect al tematizării interpretative, chiar dacă înțelegem acest travaliu exegetic drept inter-pretatio, adică prestație intermediară, strecurarea printre rândurile unui text. Imaginea poetală în schimb, figură a absenței, nu e interpretabilă decât în momentul în care ea deja nu mai este, sau – altfel spus – „figurează” în subtextul ori mai degrabă în pretextul în care ea se ivește și semnifică înainte de a fi. Faptul că ea este inaparentul (unscheinbar) o arată drept „acea fenomenalitate prin excelență care, întrucât nu e nici imediată, nici ontică, nu poate fi redusă la o intenție eidetică”. Este motivul pentru care „«fenomenologul inaparentului» nu mai este spectatorul ideal al adevărului lumii esențelor sale: el învață să locuiască lumea pe măsura retragerii lucrurilor”. (fragment)

    65,00 lei
  • (0)

    Un semn suprareal / Remember Youtan Poluo

    AUTOR: Gelu Ungureanu

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 98

    EDITURA: Eikon

    „Oracol

     

    O linie despărțitoare, rezonabilă.

    Nerăbdarea pare acum

    disproporționată pe fața

    arlechinului.

    Nu înceta să insiști

    în dialog, atrage somnolența celor

    puși pe fapte rele,

    confiscă armele și logistica

    neplăcerilor.

    Confluența strictă e

    neproductivă.

     

    Iată un dreptar:

    separă apele,

    pune bărcuțe din hârtie,

    să plutească indecis.”

    29,00 lei
  • (0)

    Reflexe / Alte pretexte erotice

    AUTOR: Gelu Ungureanu

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 97

    EDITURA: Eikon

    „Tentație

     

    Bolnav, ca spațiul dintre

    nimicuri,

    aș face o baie într-un iz

    de cristelniță,

    să-mi prefac botezul —

    iau începutul

    în primire.

     

    Se licitează stema

    celui ce-a pierdut

    iar prăpastia caută să

    convingă de binefacerea

    adâncului,

    unde vom afla

    rămășițele din umbra

    destrămată.”

    29,00 lei
  • (0)

    Scrisori către sine

    AUTOR: Matei Agachi

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 112

    EDITURA: Eikon

    De multe ori oamenii nu apreciaza minunile care se petrec in vietile lor. Oare de ce? Pentru ca au o viziune „idealista” despre viata. Desigur „ideal” ar fi sa nu le fie niciodata greu, sa nu intampine dificultati in ceea ce fac, sa fie totul lin si usor de la un capat la altul. Dar nu este asa, si pentru ratiuni bune. Creatorul a conceput lumea aceasta in asa fel incat totul sa evolueze. Fara o opozitie a parcursului lin nu ar exista evolutie, si nici mentinere.

    Oamenii sunt diferiti, cu background-uri diferite, mai fericite sau mai putin fericite. Toti evolueaza in moduri unice. Nici caderile nu sunt destinatii finale ale disperarii ci urcusuri paradoxale, manifestate prin experienta dobandita. Chiar si cele mai intunecate fapturi, diavolii, cum ii numesc unii, sunt spirite care au posibilitatea de a se intoarce ,si a deveni spirite de lumina. Si nu numai ca au posibilitatea dar aceasta este si menirea lor ca si a oricarui spirit de altfel. Dumnezeu ii vede ca pe niste fiinte nedesavarsite, care nu au reusit inca sa iasa din egoismul propriu, dar pe care ii asteapta, desi nu ii poate forta, deoarece acestia, ca si oamenii au liberul arbitru. Dar nu sunt considerati rai, monstri sau mizerabili. Desigur, actiunile lor nu sunt bune, dar pentru Creator care este desavarsit si pur, nimic nu este rau ci toate sunt desavarsite si bune, iar raul este intotdeauna intors inspre bine.

    25,00 lei
  • (0)

    Ultimele fabule închipuite ale lui Urmuz în imaginarul autorului – Ediția a II-a

    AUTOR: Romulus Sălăgean

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 118

    EDITURA: Eikon

    IV

    Un mascat și o mascată

    Duceau lipsă de prelată.

    Și l-au rugat pe Ulise

    Să-i ascundă în culise.

    Ulise urzea un plan

    Pentru războiul troian,

    Neștiind că Penelopa

    A speriat Europa.

    „Odiseus! Odiseus!

    Strigă el ca Homo Deus –

    Nu umbla de colo-colo

    Că n-oi fi tu Marco Polo!”

    Ody scoase o sirenă

    Ce se-agățase-n antenă

    Și a exclamat: „Mégère,

    Să mi-o pui la frigider!”

    MORALA

    Zombi sau omul nou.

    25,00 lei
  • (0)

    Dialog epistolar: Mihai Eminescu – Veronica Micle

    AUTOR: Mihai Rusu

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 580

    EDITURA: Eikon

    „Mihai Rusu vine, cu o consecvență pasionară salutară, să ne reintroducă în labirintul dedalic al unei mari iubiri în care se pot distinge atât tipurile cunoscute și teoretizate (Eros sau iubirea-pasiune, Agape sau iubirea împlinită, stadiile platonice, corporale, matrimoniale ș. a.), cât și cele determinate de raporturile dintre doi poeți puse și sub semnul psihologiei creației, deci al unor factori formatori de natură intelectuală. În țesătura complexă a acestor raporturi se amestecă și  firele de urzeală ale prieteniei spirituale (în sensul lui Plato), afinităților elective (goetheene), și similitudinilor de temperament de caracter, de viziune asupra lumii. Se poate spune, generalizând, că Veronica Micle este  ființa eminesciană, cu un program po(i)etic sub semnul modelator tras la indigo și realizat, desigur, cu puterile ei creative mai modeste, și că Eminescu urmărea, după propria mărturisire, o legătură ideală ca cea dintre Amor și Psyche.

    Deși de natură diferită, platonică, discretă, relativ ceremonioasă din partea lui Eminescu, marcată de îndrăzneală și de elanuri de intimitate din partea Veronicăi Micle, relațiile dintre cei doi (epistolare și concret afective) dezvăluie, în opinia lui Călinescu, o notă comună: „Și pentru unul, și pentru celălalt, această corespondență era un exercițiu sufletesc necesar. Eminescu condensa în Veronica toate aspirațiunile sale afective, nerealizabile în viața de toate zilele, pregătindu-܈și astfel și sublimându-și materia poeziilor sale erotice; pentru tânăra d-nă Micle – scrisorile, întocmite pe furiș, în spaima de a   spionată, constituiau un ce romanțios și, în afară de aceasta, ca poetă, ea simțea negreșit o vanitate ascunsă a se lăsa cântată și de a sta în corespondență cu un poet pe care-l bănuia mare” (G. Călinescu, Viaаa lui Mihai Eminescu, București, 2002, p. 173).”, Mihai Cimpoi

    69,00 lei
  • (0)

    Sub soarele polar

    AUTOR: Romulus Cioflec

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 204

    EDITURA: Eikon

    „Pentru Polarfahrt-ul nostru sau călătorie spre pol, cum ne este calificată oficial întreprinderea de către biroul organizator al excursiei – Monte Cervantes îmbarcase 1680 pasageri, mai puțini decât în obișnuitele lui curse spre Argentina, și cam mult pentru un voiaj de turiști prin locuri necutreierate. Ne apropiem bine de 2000, dacă socotim la 300 echipajul. Mai adăugăm doi piloți norvegieni, care ne întovărășesc pentru a colabora la călăuzirea vasului prin cotiturile multe și primejdioase din fiorduri, dintre coastă și insule și prin apele din preajma Spitzbergului – oameni mai necesari decât echipajul obișnuit al transatlanticului.”

    35,00 lei
  • (0)

    Cultura de proximitate

    AUTOR: Laura Cătălina Dragomir

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 338

    EDITURA: Eikon

    Treizeci și patru de personalități din diverse domenii (literatură, pictură, sculptură, design, muzică, teatru, jurnalism, cercetare, educație) vorbesc deschis despre cum trăiesc sau au trăit pandemia, despre artă, societate, despre viața profesională și cea personală; confesiunile lor – privite obiectiv, capătă multiple valențe: fie de document istoric (posibile fresce interioare ale unei societăți dominate de restricții, impuneri și adaptarea la o cultură transformată de pandemie), fie literare cei intervievați încercând să cristalizeze în răspunsuri un nou crez artistic compatibil cu noile condiții sociale și mijloace de comunicare. (Emilian PAL)

    Laura Cătălina Dragomir are abilitățile unui foto-jurnalist, reușind prin formula dialogului să scoată în vedere portretele unor scriitori și artiști din generații și spații de cultură diferite. Interlocutorii Laurei sunt sinceri și ai impresia, în urma lecturii acestei cărți, că ei devin de fapt personajele unui scenariu jurnalistic, ai senzația că toți se află într-o sală mare de cinema și pe rând sunt chemați să își dea reprezentația în fața unei oglinzi uriașe. La finalul lecturii acestei cărți rămâi cu senzația că deși ai început să cunoști mai bine cele 34 de personalități, totuşi ceva ar mai fi de căutat, iar acest fapt nu este decât libertatea pe care autoarea ne-o oferă. (Paul CORBAN)

    43,00 lei
  • (0)

    Iar peste ape a căzut o stea

    AUTOR: Ion Munteanu

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 352

    EDITURA: Eikon

    „Romanul lui Ion Munteanu (…) este o sondare a traumei condusă genealogic până în înfundătura lumii originare; căci anchetarea tragismului erotic al scriitorului coboară nu doar în «hăul» lăuntric, ci răzbate dincolo, în insondabilul existenţei arhaice (…), racordând propriul adânc sufletesc la străfundul imemorial al acesteia şi la străfundul apelor învolburate, avide uneori de primirea tributului în vieţi omeneşti. (…) Roman al plonjării în adâncimi traumatice (…), o tragică poveste de dragoste…”

    Ilona Duță, Spre mâlul traumatic al inimii („un bisturiu de lumină în căutarea tumorii”), în „Ramuri” (Craiova), nr. 7/ iulie 2023

    „Abilitatea de integrare a realului în componenta psihanalitică, paginile de proză dinamică, bogată în evenimente și tipuri umane, în care se insinuează frecvent poeticul, constituie trăsături distincte ale unui talent scriitoricesc remarcabil. Acesta consacră în proza modernă un mod particular de descriere a istoriei (…), o lume capabilă, chiar cu mari costuri, să traverseze în timp binele sau răul. Roman de analiză psihologică, ancorat în autentic și autobiografic, creația lui Ion Munteanu se distinge prin dispunerea sinusoidală a planurilor narative, tehnica dialogului, imagismul descrierilor și, nu în ultimul rând, prin curgerea lină, îmbelșugată ori furtunoasă a frazei…”

    Ada Stuparu, Când realitatea devine alegorie, în „Observatorul” (Toronto), octombrie 2023

    „Ion Munteanu scrie un roman al adâncimilor subconștiente, dar și al dramelor sociale și istorice, o poveste emoționantă despre un om care își deconspiră cele mai ascunse cotloane ale trecutului prin rememorare și, totodată, prin retrăirea lor. O narațiune densă, care abordează o triplă cartografiere a trecutului: geografică, istorică și psihologică. (…) Ion Munteanu conturează în paginile acestei cărți o poveste unică, despre o dramă individuală, însă, prin multitudinea de semnificații transmise, ea poate deveni simbol al unei povești universale…”

    Mihaela I. Rădulescu, O carte despre suflet şi abisurile memoriei, în „Bucovina Literară” (Suceava), nr. 7-8-9/2023

    45,00 lei
  • (0)

    Cântec spulberat

    AUTOR: Constantin Teleagă

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 192

    EDITURA: Eikon

    Un scriitor român din Franța la Editura Eikon

    Constantin Petru Teleagă s-a născut în comuna Brodina, județul Suceava. A urmat Liceul „Petru Rareş” din Piatra-Neamţ. Este licențiat al Facultății de Drept din București (1960) și al Facultății de Limbi Romanice (1969). După absolvire, devine − după cum se autocaracterizează cu umor − „un politruc la CC al UTC”, ipostază pe care a considerat-o nu tocmai onorabilă: trimis fiind ca delegat al României la un congres al tineretului socialist din Danemarca, decide să nu se mai întoarcă în țară și să ceară azil în Franța, unde trăiește din anul 1970. Își continuă studiile, absolvind celebra Sciences Po (una dintre cele mai prestigioase universități din lume în domeniul științelor politice și al studiilor internaționale).

    După 1990, a revenit în România și a sprijinit candidatura lui Emil Constantinescu la Președinția României. A fost apoi, pe rând, secretar de stat la Departamentul de Integrare Europeană, consilier de stat la Preşedinţia României și ambasador în Spania. După încheierea misiunii, a fost profesor la Institutul Superior al Magistraturii. Este doctor în drept, teza sa de doctorat fiind publicată în 2004 cu titlul Armonizarea legislativă cu dreptul comunitar în domeniul dreptului civil.

    Constantin Petru Teleagă locuiește în prezent la Paris și, intermitent, la București. Publică frecvent în presa franceză eseuri și articole de opinie privind situația politică internațională și din Franța

    Pasiunea sa a rămas însă întotdeauna literatura: scrie și publică în limba română și în limba franceză, versuri și proză. Romanul Moartea lui Avram a apărut în 2011, la Editura Neverland. „Cântec spulberat” este al doilea volum de versuri pe care îl publică în România.

    În 1993 a publicat în Germania o carte despre marea actriță Marlene Dietrich pe care a cunoscut-o personal, semnând cu cele două prenume ale sale: Constantin Petru: Marlene Dietrich Realität. Die letzen jahre in Paris. Editura Betzel Verlag.

    Cartea a apărut apoi și în Franța cu titlul La star et les pantins la editura L’Harmattan (2015).

    Alte romane publicate în Franța: Mémoires apocryphes, Edilivre, 2014; L’ile des Keums dechus, Librinova, 2018.

    (Mariana Sipoș)

    35,00 lei
  • (0)

    Drumurile Damascului

    AUTOR: Dan-Decebal Gavrilescu

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 222

    EDITURA: Eikon

    Doctorul Dan Gavrilescu este un personaj. Nu numai al acestui, în fond, jurnal, ci al vieții însăși. Un om, rara avis, liber cu orice risc. Liber în viața socială, în cea profesională și liber în credință. Știind însă că libertatea nu survine în existența noastră prima, ci este dintotdeauna urmare a… „Dacă veți rămâne în cuvântul Meu, sunteți cu adevărat ucenici ai Mei. Și veți cunoaște adevărul, iar adevărul vă va face liberi” (Ioan 8.31-32). Avem în aceste pagini de jurnal de pandemie, abia transfigurat prin minime disturbări ale numelor și trecerea la persoana a treia, o imagine a unei conștiințe civice și profesionale care mărturisește un adevăr și o imagine ale unei comunități, în sensul de ecclesia. Cum se autocaracterizează, Paul Voiosu este un disident al lumii medicale. „Orice, numai fanatic NU. Doar sigur pe convingerile mele. Pe cine deranjează, azi, Hristos?”. Pe foarte mulți, aș răspunde. Și nu asta a făcut, în fond, de la nașterea Sa în staulul din Bethleem? Autorul nu crede versiunile „oficiale” despre pandemie, după cum nu înghite „pe nemestecate” teoriile la modă, de exemplu cele ecologiste. Se vrea deci un om liber, cum enumeră cu precizie el însuși, ca medic, istoric (iubitor de istorie adică), om al bisericii și om de familie. (Christian Crăciun – Cuvânt însoțitor)

    35,00 lei
  • (0)

    Destine (Clan)Destine

    AUTOR: Maria Ileana Tănase

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 322

    EDITURA: Eikon

    Romanul Destine clandestine este o carte a amintirilor, mai apropiate sau mai îndepărtate. Este o cronică de familie, bogat ilustrată cu întâmplări intime, speranțe și vise, picturi, nopți albe, rețete culinare, festinuri, care toate la un loc fac un mix narativ bine dozat. Astfel scrisă, într-o singură măsură mixată, care nici nu urcă, nici nu coboară, romanul Mariei-Ileana Tănase este o moderație prelungă și ar putea continua pe această temă, a unor vieți trăite pe jumătate, într-o demipensiune confortabilă. Standardele sociale sunt păstrate cu rigoarea actelor, hârtiilor care certifică acest lucru. Visele clandestine, intime își creează propria lor trăire și las cititorului plăcerea de a descoperi, măcar unul dintre ele. Pasagere și mesagere în „mașinuța de aur” a destinului, ele călătoresc împreună spre o destinație necunoscută. (Clelia Ifrim)

    39,00 lei
  • (0)

    Anatomia și fiziologia lui A

    AUTOR: Christian Crăciun

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 204

    EDITURA: Eikon

    „Aici găsim din nou aplicată una dintre ideile de forță ale profesorului Crăciun, anume că poezia nu este metaforă, ci metamorfoză. Poezia nu doar că sugerează, simbolizează, semnifică ceva, ci pur și simplu intervine în viață și o modifică, așa cum îngerul intervine în destin. Forța transfiguratoare a poeziei vine din aceea că ea conține nu doar un sistem de semne și sensuri, ci și o energie, un dinamism intern care produce vertij sau, cu trimitere directă la Ezra Pound, de-a dreptul vortex. În acest fel explică eseistul faptul că de la un moment încolo Nichita Stănescu renunță la scrierea textelor, căci scrisul este prea abstract, și dictează pur și simplu poemele, le vorbește. În dictare poezia redobândește plinătatea ei corporală, vocală, orală, gestuală, teatrală chiar, devine aură vizibil-audibilă a poetului. Iar dacă a fost cineva care să fi provocat un vortex în poezia română, acela a fost Nichita.” Vianu Mureșan

    40,00 lei
  • (0)

    Touched by an Angel – Atins de înger

    AUTOR:  Lidia Vianu

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 448

    EDITURA: Eikon

    Selectez şi traduc de mulţi ani antologii de poezie contemporană românească, publicate pe hârtie la edituri, dar şi online, la Contemporary Literature Press. Am tradus poeţi foarte lăudaţi, poeţi începători, poeţi care scriu de mult dar nimeni nu s-a oprit să-i citească. Am tradus toată viaţa. Am învăţat să citesc cu ochii mei şi să nu mă uit la lista de premii a celui care îmi trimite un manuscris. Volumul publicat acum este un volum special. El cuprinde poeţi buni şi cunoscuţi [lucru pentru care mă bucur], dar şi poeţi despre care nici eu, şi nici colegii lor de breaslă nu ştiu mare lucru. Câţiva dintre ei sunt de-a dreptul fascinanţi. Manuscrisele primite la această ediţie a concursului „Lidia Vianu Translates 2023” le-am citit cu o bucurie aparte. Ca atunci când citeşti un roman pe care nu îl poţi lăsa din mână, tot aşa mă sculam eu dimineaţa cu un singur gând: „Voi găsi azi un poet chiar mai bun decât cel de ieri?” Nu am avut niciodată în minte să mă transform în distribuitor de premii. Am citit toate manuscrisele primite ca pe o bucurie a mea, şi am ales poeţii care m-au impresionat. Cum zice câştigătorul acestui maraton, Virgil Diaconu, … „poetul autentic nu poate fi subevaluat prea multă vreme. Nu este toată critica eşuată estetic…” Am găsit poeţi atinşi de înger. Şi mi-am propus ca în anul următor să caut adevărata critică de întâmpinare. La fel ca Virgil Diaconu, şi eu cred că „ Nu se poate ca poetul care este atins de înger să nu fie văzut în îngereasca lui.” Critica literară de întâmpinare este aerul pe care îl respiră literatura nouă, şi tocmai de aceea criticii literari merită o antologie a lor. La fel ca poetul, criticul literar merită şi el să fie cunoscut şi citit şi tradus. (Lidia Vianu)

     

    It has been many years now since I have been selecting and translating anthologies of contemporary Romanian poetry. These anthologies have appeared both on paper, at various publishing houses, and online, at Contemporary Literature Press. I have translated well-known poets, young poets, poets nobody seems to know yet. I have translated all my life. I have learnt how to read with my own eyes, and never even glance at the list of prizes some poets send. This book, however, is a very special one. It includes both well-known poets [which makes me very happy], and poets very few people have heard of. Some of those littleknown poets are really fascinating. It has been a joy to read the manuscripts sent for this edition of “Lidia Vianu Translates 2023”. Just like a teenager who cannot put a novel down, I woke up every morning with one question in my mind: “Will I find today an even better poet than I did yesterday?” I have chosen the poets that impressed me. The winner of this year, Virgil Diaconu, wites: “… the genuine poet cannot be ignored forever. A poet touched by an angel cannot fail.“ I have found poets who have been touched by an angel. I have even made a plan for next year: I will try to find literary critics and literary magazines who write about contemporary Romanian writers. The literary critics who keep literature going deserve an anthology of their own. (Lidia Vianu)

    69,00 lei
  • (0)

    Minoritățile naționale – Stadiul cercetării din România și modelul european

    AUTOR: Radu Carp, Ștefan Herchi

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 206

    EDITURA: Eikon

    „De mai mulți ani, Centrul de Excelență pentru Studiul Minorităților Transfrontaliere – CESMINT organizează periodic la Oradea, în colaborare cu Școala Doctorală de Științe Politice a Universității din București, o manifestare științifică legată de situația minorităților naționale din România și din țările învecinate. Cercetările prezentate în acest cadru au fost dezvoltate în mai multe teze de doctorat, unele dintre acestea fiind ulterior publicate ca atare. De fiecare dată, această manifestare a avut și o componentă simbolică – o ediție a fost de exemplu a fost consacrată descoperirii comunității evreiești din Oradea, o alta preocupărilor lui Iuliu Maniu legate de relația dintre majoritate și minoritățile etnice din România după 1918 (în acest context a avut loc și o vizită la Bădăcin), o altă ediție a inclus o vizită la comunitatea românească din Gyula, etc.

    CESMINT are ca obiect studiul minorităților naționale din regiunea de nord – vest a României și din țările învecinate, având exclusiv un scop științific. Este o organizație independentă care nu este finanțată de stat sau de o minoritate națională, ceea ce permite cercetarea în condiții obiective a unei problematici insuficient explorată până în prezent.”, Radu Carp

    35,00 lei
  • (0)

    Casa de nebuni a Atenei

    AUTOR: Thanas Medi

    ANUL APARIȚIEI: 2024

    PAGINI: 358

    EDITURA: Eikon

    Trebuia să fie acolo înainte de șapte. La ei! Era atât de speriată de ei, i se păreau atât de înfricoșători, încât nici în vis n-ar fi vrut să-i vadă. Nici nu îndrăznea să-i pomenească cu acea poreclă cunoscută pe care le-o punea toată lumea, deși nu-i făcuseră niciodată vreun rău. Îi ținea la distanță, ca să nu-i năpădească creierul și astfel se consola cu vinovăția de a nu avea serviciu, și deci, nu o lega nimic de ei. Întrucât ei nu făceau umbră pământului, nu existau și nu s-ar fi împiedicat de ei. Undeva deasupra străzii Thivon, una dintre arterele cu cel mai intens trafic rutier din partea de vest a Atenei, luă autobuzul 732. Era plin de oameni, înghesuiți ca sardelele, care se grăbeau la muncă. Cu greu a reușit să-și facă loc și să se agațe de bara verticală de lângă ușa principală. Găsi drept cea mai bună soluție pentru moment, să-și lase privirea să-i alunece dincolo de geamul aburit al ferestrei din față. Acolo, unde totul se rostogolea cu rapiditate, un amestec de clădiri, copaci, dar și lumini și stele, care se stingeau continuu spre cer. Se cufundă înlăuntrul său din cap până în picioare pentru a se simți mai bine și a uita încotro merge, locul în care avea să înceapă noua muncă, pe „ei”, oamenii înfiorători care o așteptau. Se agăță de o stea care strălucea mai tare, de parcă s-ar fi prins de trecutul său îndepărtat, de vremea când era cineva. Plângea sufletul în ea pentru puțină mândrie, pentru puțin mai multă demnitate, iar zicala aceea bine-cunoscută „Munca este onoare” i se păru un nimic, o expresie mai perimată ca oricând. Pentru că asta era și ea însăși: un mare nimic. Ajunsese la limita de jos, nivelul zero al abilității și înțelegerii umane. Avea să facă cea mai banală, cea mai lamentabilă muncă, pe care o evitase întotdeauna: femeie de serviciu! Pentru a da cu mătura și mopul, pentru a curăța podeaua de gunoaie, de murdăria și scuipatul altora (în special al lor), nu credea că e nevoie de cine știe câtă minte. Era suficient să ai brațe, brațe puternice. Nimeni nu mai avea nevoie de înclinațiile, visele, dorințele, creierul ei. Să fii o ființă fără cap, doar cu corp, mușchi și stomac, era mult mai bine.

    40,00 lei
  • (0)

    Evenimentul Istoric Nr. 79

    Citește în ediția cu numărul 79 a revistei Evenimentul Istoric:

    • Crima lui Ceaușescu de la Vadu Roșca. Mărturia unui înalt demnitar comunist despre asasinarea țăranilor care se opuneau colectivizării în 1953
    • Fantomele spionajului rusesc au penetrat America
    • Omul care i-a răspuns lui Ion Iliescu din Cabinetul 1 nu regreta că i-a închis telefonul
    • Maria Obrenovic, mamă de rege, amantă de domnitor
    • Familia D’Este, povestea lui adulter care a zguduit Ferrara

    Ofertă edituradecarte.ro! LIVRARE GRATUITĂ pentru orice comandă care conține revista Evenimentul Istoric!

    Urmărește și producțiile video marca Evenimentul Istoric pe canalul oficial de Youtube Evenimentul Istoric 

    22,90 lei
  • (0)

    Revista Capital Nr. 6/2024. Conține Top 300 Companii

    Nu rata Capital Top 300 Companii, ediția 2024!

    Află poveștile și rezultatele extraordinare ale celor mai puternice companii din România:

    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Bănci
    • Energie
    • Industrie farmaceutică
    • Logistică
    • Producție de electrocasnice
    • Retail alimentar
    • Telecomunicații

    Ofertă edituradecarte.ro! LIVRARE GRATUITĂ pentru orice comandă care conține revista Capital!

    30,00 lei