• (0)

    Minunea credinței

    AUTOR: Dorina Stoica

    ANUL APARIȚIEI: 2023

    PAGINI: 284

    EDITURA: Eikon

    „Clipă de clipă, primim atât de mult, de fapt, primim cu mult mai mult decât merităm ori cerem de la Dumnezeu, cunoscătorul de inimi, încât, adeseori, ne întrebăm la fel ca psalmistul David: «Ce este omul că-ți amintești de el? Sau fiul omului că-l cercetezi pe el? Micșoratu-l-ai pe dânsul cu puțin față de îngeri, cu mărire și cu cinste l-ai încununat pe el» (Ps. 8, 4-5).” Autoarea

    „Se spune că ar fi bine să nu povestim nimănui minunile ce ni se întâmplă, dar eu fac această mărturisire ca să fie de folos celor care sunt copleșiți de tristețe, fără speranță, și în necazuri să se întărească în credința că Bunul Dumnezeu nu ne lasă! Dacă Dumnezeu mi-a dat mie, păcătoasa (și credeți-mă, am păcate mari și grele), atâtea semne minunate, atunci sunt convinsă că ajută pe oricine are credință «cât o boabă de muștar».”  fragment

    39,00 lei
  • (0)

    Minuni divine, moaște sacre și locuri de pelerinaj din ținuturile românilor

    Autor(i): Silvan Theodorescu

    Nr. pagini: 208 pagini

    Anul apariţiei: 2023

    Editura: NEVERLAND

    Minuturile istorice ale romanilor au fost si sunt locuri de manifestare a miracolelor divine, in care, bunaoara, Sfantul Nicodim de la Tismana putea pluti deasupra Dunarii pe rasa calugareasca, avand si harul preschimbarii fripturii de purcel in pastrav, precum si cel al mersului pe taciuni incinsi. In padurea Sihla, Sfanta Teodora din Carpati este hranita de pasari, cu care poate comunica asemenea lui Francisc din Assisi, in vreme ce, la Manastirea Nicula, icoana Maicii Domnului lacrimeaza zile intregi, iar schimnicii din padurea nevazuta de topor din Rarau par sa-si duca si acum existenta la modul fantomatic…

    Se poate vorbi si despre relicvele sfinte care dau sens credintei si au o magica putere vindecatoare, faimoasele moaste ale Sfintilor, Mucenicilor si altor Cuviosi, aflate in numar de peste 20 000 la locurile de inchinaciune de la noi. Dincolo de toate aceste minuni dumnezeiesti, drumul de la Maglavit la Prislop (si retur!), se poate face via Fatima, in conditiile in care Petrache Lupu, un cioban oltean analfabet devine subiectul veneratiei nationale, faima sa fiind egalata peste timp doar de un Arsenie Boca…

    34,90 lei
  • Out Of Stock
    (0)

    Miracolele Arhanghelului Mihail

    Autor(i): Doreen Virtue

    Nr. pagini:  176 pagini

    Editura: For You

    Arhanghelul Mihail este un protector puternic și îi ajută pe toți cei care îl cheamă. În cartea Miracolele Arhanghelului Mihail, Doreen Virtue îți arată numeroasele moduri în care Mihail le aduce pace oamenilor de pretutindeni. Cartea include fascinante relatări adevărate despre cum Arhanghelul i-a protejat pe oameni la volan, le-a îndrumat cariera sau le-a salvat copiii.

    Vei afla din această carte plină de revelații și cum să îl contactezi pe Mihail, precum și modalități de a lucra cu el pentru vindecarea fizică și emoțională – pentru tine, familia, prietenii sau clienții tăi.

    Deschide-ți inima către dragostea uimitor de pură și necondiționată pe care o are Mihail pentru oricine îi caută ajutorul. Minunile Arhanghelului Mihail te vor ajuta să te simți în siguranță, protejat și foarte iubit!

    33,00 lei
  • (0)

    Misiunile mele diplomatice – Hermann Neubacher

    Autor(i): HERMANN NEUBACHER

    Nr. pagini: 98 pagini

    An: 2021

    Editura: Miidecarti

    Hermann Neubacher (n. 24 iunie 1893– d. 1 iulie 1960) a fost un politician nazist austriac care a îndeplinit mai multe misiuni diplomatice pentru cel de-Al Treilea Reich. În timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, el a fost numit în funcția de înalt funcționar al Ministerului German de Externe pentru Balcani (în special în Grecia, Serbia, Albania și Muntenegru).

    37,00 lei
  • (0)

    Misterele templului

    Autor(i): Danut Ungureanu, Marian Truta

    Anul apariției: 2024

    Nr. pagini: 272 pagini

    Editura: Crisis Press

    Al doilea volum din seria Gladius

    Întâmplări senzaționale se adaugă celor ce alcătuiesc viața fostului soldat Marcus Caeso Tullius, în lumea romană a primului veac după Hristos. Războinicul de odinioară e prins în capcanele unei intrigi care amenință încă o dată liniștea Imperiului.

    Istorie fascinantă, presărată din belșug cu surprize și mistere. Istorie plină de suspans, în pitorescul unei lumi de mult apuse.

    Receptare critică
    „Încă un roman care demonstrează că poveștile cu criminali și anchetatori au fost actuale în toate timpurile.”

    George Arion

    „Un roman poliţist la fel de captivant, suculent, viu de parcă s-ar petrece în zilele noastre. Fără nimic din ingredientele care iau minţile astăzi, dar cu toate acelea care ne ţin absorbiţi în lectură până la ultima filă. Pe deasupra, foarte bine scris, unul dintre cele mai reuşite pe care le-am citit în ultima vreme.”

    Stelian Țurlea

    39,00 lei
  • (0)

    Misterul camerei galbene

    Autor(i): Gaston Leroux

    Nr. pagini: 336 pagini

    An: 2017

    Editura: Crisis Press

    Imaginați-vă în fața unei încăperi perfect închise. Dinăuntru se-aude strigătul de ajutor al unei femei rănite de moarte. Reușiți să deschideți, dar înauntru nu găsiți decât victima. Unde s-a volatilizat asasinul? Acesta este Misterul camerei galbene, cea mai celebră aventură a lui Rouletabille și unul dintre cele mai celebre romane polițiste din lume scris de Gaston Leroux, autorul altui bestseller care a rezistat timpului, Fantoma de la operă.

    24,00 lei
  • (0)

    Mița Biciclista și alte femei fatale de altădată

    Autor(i): Dan-Silviu Boerescu

    Nr. pagini: 208 pagini

    Anul apariţiei: 2022

    Editura: NEVERLAND

    Cea mai cunoscuta „dama de companie” din prima jumatate a secolului trecut a fost, fara nicio urma de indoiala, faimoasa Mita Biciclista. Nascuta in anul 1885 la Ditesti, in Prahova, Mita, pe numele ei dinacte, Maria Mihaescu, era fiica a unei spalatorese care lucra la un instalator neamt. La vreo 14-15 ani a fost remarcata si luata cu voia ei „in inceperea carierei de curtezana”, fiind, mai intai, trimisa sa invete bunele maniere si sa deprinda limbile straine de la sursa.
    Ajunsa o tanara culta si educata la pension in strainatate, la Paris si Bruxelles, Maria Mihaescu l-a avut ca prim amant cu nume sonor pe Regele Leopold al Belgiei.
    Reintoarsa in tara, a devenit cunoscuta drept „Mita Biciclista” in anul 1898, cand a fost vazuta de ziaristul George Ranetti plimbandu-se cu bicicleta pe Calea Victoriei. Se spunea ca acesta era indragostit de ea, dar, pentru ca il respingea, a poreclit-o „MitaBiciclista”, vrand sa-i ironizeze apucaturile sportive, neobisnuite pentru acea vreme.
    O alta extravaganta de-a Mitei era si scaldatul in mare in costum de baie sumar, in perioada in care toata lumea buna care mergea in statiunea Carmen Sylva (adica la Eforie Sud de azi, fosta si „Baile Techirghiol-Movila”) facea baie in public acoperindu-se cu un halat sau alte vesminte pudice.
    A fost curtata de barbati celebri precum Nicolae Grigorescu sau Octavian Goga si chiar de Regele Ferdinand, despre care se stia ca i-a  facut cadou casa care se afla si astazi in apropiere de Piata Amzei si care ii poarta si numele. Un alt rege, Manuel al Portugaliei, chiar ar fi vrut sa o ia de nevasta. Dar marea ei pasiune a fost medicul legist Nicolae Minovici. Pana la urma, s-a casatorit cu un general, pe care il umilea constant, inclusiv trimitandu-l… la cersit pentru a-i face rost de bani.
    La batranete, Mita Biciclista nu a mai ramas cu alte venituri decat chiria de pe urma casei daruite de Regele Ferdinand. Dupa nationalizarea imobilului, in timpul regimului comunist, a ramas si fara aceasta sursa de incasari. A murit saraca, la 83 de ani, in 1968, intr-o camaruta din casa primita de la Rege…
    29,90 lei
  • Out Of Stock
    (0)

    Mitologie Română I

    Autor(i): Antoaneta Olteanu

    Nr. pagini: 509 pagini

    Editura: Cetatea de Scaun

    Laicizate, degradate, camuflate, miturile și imaginile mitice se întâlnesc pretutindeni: nu ai decât să le recunoști. Mircea Eliade

    „Mitologia, înțeleasă într-o manieră atât de extensivă, se prezintă ca o metodă de analiză a culturilor diverselor societăți. În cazul în care caută să descrie culturile comunităților fără scriere, așa-zise arhaice, ea poate fi considerată ca unul dintre domeniile etnologiei. Dacă se interesează de descrierea vechilor culturi istorice și, în același timp, de reconstituirea lor, mitologia devine una dintre componentele esențiale ale istoriei culturii”. A.J. Greimas

    ***

    Mitul este un depozitar al valorilor și normelor religioase ale respectivei societăți, care oferă un model de comportament aprobat, demonstrând eficacitatea ritualurilor și stabilind sacralitatea cultului. Fie că e vorba de strămoși sau zei, mitul vorbește despre începuturile universului, despre creația ulterioară, despre interdependența dintre lumile coexistente, stabilită odată pentru totdeauna de către aceste făpturi.

    ***

    Într-un moment în care au apărut destul destule studii consacrate mitologiei românești, s-ar putea obiecta de ce mai este nevoie de încă unul. Dacă ne uităm mai atent însă la materialele pe această temă, care s-au scris la noi, constatăm că, de fapt, până în acest moment, nu avem o prezentare completă a mitologiei românești, a sistemului de gândire mitologic, tradițional, țărănesc. Și aceasta nu pentru că aceste credințe cu caracter mitologic au dispărut deja și nu mai interesează pe nimeni – povestiri pe această temă, credințe, explicarea mitologică a unor tradiții și obiceiuri mai pot fi găsite și azi în sate din România, chiar și în mediul urban. Cercetarea etnologică, dezvoltată mai întâi în cea de aspect antropologic, a lăsat din nou deoparte superstițiile și s-a apucat de abordări inovatoare, ultra­moderne, ale realităților de pe teren. Dacă facem abstracție de perioada comunistă, când în mod oficial cercetările pe teme religioase, inclusiv de mitologie, nu prea erau agreate, dar din istoricul pe care îl puteți vedea în continuare ne dăm seama că totuși și atunci au apărut lucruri importante, unele cu caracter excepțional, dacă ne gândim numai la tipologia legendei mitologice și la sistematizarea materialului legendar făcute de către Tony Brill, vedem că acest domeniu a fost extrem de vitregit.

    ***

    Miturile precreștine constituie partea centrală, dominantă, a mitologiei românești. Creștinismul nu a făcut decât să încerce o „înghițire”, o „suprapunere” peste personaje mitologice importante, peste sărbători sacre, oferind cu generozitate mai degrabă numele decât esența lor. Așa este cazul celor doi creatori ai universului în mitologia românească, numiți generic Fârtatul și Nefârtatul. Se presupune că este vorba de doi frați, gemeni probabil, ca în multe mitologii, unul bun și unul rău. Nu știm deloc care erau numele lor genuine (tabuizarea, impusă de credința în sacralitatea deosebită a acestor personaje care se puteau supăra ușor pe oamenii ce le rosteau aiurea numele, în afara unui context sacralizat, funcționează în legătură cu toate personajele mitologice de la noi); mai târziu, influențe târzii, creștine, bogomile au făcut să vorbim de Dumnezeu și Diavolul. Pe de altă parte, Dumnezeu, care nu e deloc cel din panteonul creștin, făcea pe vremuri călătorii incognito pe pământ alături de tovarășul său de încredere, Sfântul Petru, care apare frecvent și el în postura de creator, instituind împreună tradiții care se păstrează până în zilele noastre. Ielele, de asemenea, sunt o categorie de personaje care se aseamănă cu surate ale lor din mitologiile vecine, dar nu se identifică în totalitate cu ele. Duhuri ale aerului, nopții, pădurii și apelor, toate la un loc, au impus o teamă extraordinară oamenilor care umblau pe afară noaptea, într-un timp nepermis, în perioada primăverii. Călușarii, care sunt cea mai redutabilă formă de luptă împotriva lor, se regăsesc, cu siguranță, mai degrabă doar în spațiul românesc (forme de manifestare asemănătoare, nu la fel de impresionante, întâlnim și în sudul Dunării, la bulgari și macedoneni). Ca să nu mai spunem de reprezentările noastre despre timp și spațiu sacru – momente temporale în care acționează demonii, în care se poate interacționa cu ei, în care se poate acționa împotriva lor în cadrul descântecelor sau al altor practici de dezvrăjire. Are o mare importanță spațiul – locul unde acționează demonii, unde oamenii nu au voie să calce sau să se afle, unde pot acționa ș.a.m.d. Întreaga structură a mitologiei noastre este una precreștină…

     

    92,00 lei
  • (0)

    Mitologie Română II

    Autor(i): Antoaneta Olteanu

    Nr. pagini: 354 pagini

    Editura: Cetatea de Scaun

    Laicizate, degradate, camuflate, miturile și imaginile mitice se întâlnesc pretutindeni: nu ai decât să le recunoști.

    Mircea Eliade

    Într-un moment în care au apărut destul destule studii consacrate mitologiei românești, s-ar putea obiecta de ce mai este nevoie de încă unul. Dacă ne uităm mai atent însă la materialele pe această temă, care s-au scris la noi, constatăm că, de fapt, până în acest moment, nu avem o prezentare completă a mitologiei românești, a sistemului de gândire mitologic, tradițional, țărănesc. Și aceasta nu pentru că aceste credințe cu caracter mitologic au dispărut deja și nu mai interesează pe nimeni – povestiri pe această temă, credințe, explicarea mitologică a unor tradiții și obiceiuri mai pot fi găsite și azi în sate din România, chiar și în mediul urban. Cercetarea etnologică, dezvoltată mai întâi în cea de aspect antropologic, a lăsat din nou deoparte superstițiile și s-a apucat de abordări inovatoare, ultra­moderne, ale realităților de pe teren. Dacă facem abstracție de perioada comunistă, când în mod oficial cercetările pe teme religioase, inclusiv de mitologie, nu prea erau agreate, dar din istoricul pe care îl puteți vedea în continuare ne dăm seama că totuși și atunci au apărut lucruri importante, unele cu caracter excepțional, dacă ne gândim numai la tipologia legendei mitologice și la sistematizarea materialului legendar făcute de către Tony Brill, vedem că acest domeniu a fost extrem de vitregit.

    ***

    Miturile precreștine constituie partea centrală, dominantă, a mitologiei românești. Creștinismul nu a făcut decât să încerce o „înghițire”, o „suprapunere” peste personaje mitologice importante, peste sărbători sacre, oferind cu generozitate mai degrabă numele decât esența lor. Așa este cazul celor doi creatori ai universului în mitologia românească, numiți generic Fârtatul și Nefârtatul. Se presupune că este vorba de doi frați, gemeni probabil, ca în multe mitologii, unul bun și unul rău. Nu știm deloc care erau numele lor genuine (tabuizarea, impusă de credința în sacralitatea deosebită a acestor personaje care se puteau supăra ușor pe oamenii ce le rosteau aiurea numele, în afara unui context sacralizat, funcționează în legătură cu toate personajele mitologice de la noi); mai târziu, influențe târzii, creștine, bogomile au făcut să vorbim de Dumnezeu și Diavolul. Pe de altă parte, Dumnezeu, care nu e deloc cel din panteonul creștin, făcea pe vremuri călătorii incognito pe pământ alături de tovarășul său de încredere, Sfântul Petru, care apare frecvent și el în postura de creator, instituind împreună tradiții care se păstrează până în zilele noastre. Ielele, de asemenea, sunt o categorie de personaje care se aseamănă cu surate ale lor din mitologiile vecine, dar nu se identifică în totalitate cu ele. Duhuri ale aerului, nopții, pădurii și apelor, toate la un loc, au impus o teamă extraordinară oamenilor care umblau pe afară noaptea, într-un timp nepermis, în perioada primăverii. Călușarii, care sunt cea mai redutabilă formă de luptă împotriva lor, se regăsesc, cu siguranță, mai degrabă doar în spațiul românesc (forme de manifestare asemănătoare, nu la fel de impresionante, întâlnim și în sudul Dunării, la bulgari și macedoneni). Ca să nu mai spunem de reprezentările noastre despre timp și spațiu sacru – momente temporale în care acționează demonii, în care se poate interacționa cu ei, în care se poate acționa împotriva lor în cadrul descântecelor sau al altor practici de dezvrăjire. Are o mare importanță spațiul – locul unde acționează demonii, unde oamenii nu au voie să calce sau să se afle, unde pot acționa ș.a.m.d. Întreaga structură a mitologiei noastre este una precreștină…

    Antoaneta Olteanu

    79,00 lei
  • (0)

    Mitologie Română III

    Autor(i): Antoaneta Olteanu

    Nr. pagini: 425 pagini

    Editura: Cetatea de Scaun

    Laicizate, degradate, camuflate, miturile și imaginile mitice se întâlnesc pretutindeni: nu ai decât să le recunoști.

    Mircea Eliade

    Într-un moment în care au apărut destul destule studii consacrate mitologiei românești, s-ar putea obiecta de ce mai este nevoie de încă unul. Dacă ne uităm mai atent însă la materialele pe această temă, care s-au scris la noi, constatăm că, de fapt, până în acest moment, nu avem o prezentare completă a mitologiei românești, a sistemului de gândire mitologic, tradițional, țărănesc. Și aceasta nu pentru că aceste credințe cu caracter mitologic au dispărut deja și nu mai interesează pe nimeni – povestiri pe această temă, credințe, explicarea mitologică a unor tradiții și obiceiuri mai pot fi găsite și azi în sate din România, chiar și în mediul urban. Cercetarea etnologică, dezvoltată mai întâi în cea de aspect antropologic, a lăsat din nou deoparte superstițiile și s-a apucat de abordări inovatoare, ultra­moderne, ale realităților de pe teren. Dacă facem abstracție de perioada comunistă, când în mod oficial cercetările pe teme religioase, inclusiv de mitologie, nu prea erau agreate, dar din istoricul pe care îl puteți vedea în continuare ne dăm seama că totuși și atunci au apărut lucruri importante, unele cu caracter excepțional, dacă ne gândim numai la tipologia legendei mitologice și la sistematizarea materialului legendar făcute de către Tony Brill, vedem că acest domeniu a fost extrem de vitregit.

    ***

    Miturile precreștine constituie partea centrală, dominantă, a mitologiei românești. Creștinismul nu a făcut decât să încerce o „înghițire”, o „suprapunere” peste personaje mitologice importante, peste sărbători sacre, oferind cu generozitate mai degrabă numele decât esența lor. Așa este cazul celor doi creatori ai universului în mitologia românească, numiți generic Fârtatul și Nefârtatul. Se presupune că este vorba de doi frați, gemeni probabil, ca în multe mitologii, unul bun și unul rău. Nu știm deloc care erau numele lor genuine (tabuizarea, impusă de credința în sacralitatea deosebită a acestor personaje care se puteau supăra ușor pe oamenii ce le rosteau aiurea numele, în afara unui context sacralizat, funcționează în legătură cu toate personajele mitologice de la noi); mai târziu, influențe târzii, creștine, bogomile au făcut să vorbim de Dumnezeu și Diavolul. Pe de altă parte, Dumnezeu, care nu e deloc cel din panteonul creștin, făcea pe vremuri călătorii incognito pe pământ alături de tovarășul său de încredere, Sfântul Petru, care apare frecvent și el în postura de creator, instituind împreună tradiții care se păstrează până în zilele noastre. Ielele, de asemenea, sunt o categorie de personaje care se aseamănă cu surate ale lor din mitologiile vecine, dar nu se identifică în totalitate cu ele. Duhuri ale aerului, nopții, pădurii și apelor, toate la un loc, au impus o teamă extraordinară oamenilor care umblau pe afară noaptea, într-un timp nepermis, în perioada primăverii. Călușarii, care sunt cea mai redutabilă formă de luptă împotriva lor, se regăsesc, cu siguranță, mai degrabă doar în spațiul românesc (forme de manifestare asemănătoare, nu la fel de impresionante, întâlnim și în sudul Dunării, la bulgari și macedoneni). Ca să nu mai spunem de reprezentările noastre despre timp și spațiu sacru – momente temporale în care acționează demonii, în care se poate interacționa cu ei, în care se poate acționa împotriva lor în cadrul descântecelor sau al altor practici de dezvrăjire. Are o mare importanță spațiul – locul unde acționează demonii, unde oamenii nu au voie să calce sau să se afle, unde pot acționa ș.a.m.d. Întreaga structură a mitologiei noastre este una precreștină.

    Antoaneta Olteanu

    79,00 lei
  • (0)

    Moara fără noroc

    Autor(i): Tudorel Butoi-Severin

    Nr. pagini: 482 pagini

    Anul apariţiei: 2023

    Editura: NEVERLAND

    Moara fara noroc. Confesiunile unui politist-psiholog criminalist. Stiu tagma interlopilor, de la sutitorii marunti la calcatorii de case, noaptea, cu legare si luare de vieti. Acum, cu ochii inchisi, percep curgerea multicolora, pestrita a atator destine iremediabil nefericite, cu care viata mi s-a impletit. Proxeneti, femei de moravuri usoare, bisnitari, spargatori, psihopati sexuali, asasini, tainuitori si „macanitori” deopotriva – lumea interlopa cruda, inteligenta si perfida, in care banii, aurul, sexul, jocurile de noroc si bautura hranesc vesnic himera marii lovituri, setea acuta de aventura, senzatia trairii intense exclusiv a clipei prezente, toate aduse jertfa orgoliului maladiv si totalului dispret pentru ce va sa fie maine.

    Dumnezeule, si cum sfarsesc!

    Gica Spoitoru’, Fane Nas, Ioska Puscarie, Pardaian, Geanina Haladita, Lordu, Manuta, Fana Ciorditoarea, Titi Gara, Rubinet, Paris Spargatoru’, Ulise Smenaru’, Jenica Kent si cati altii, depozitari precari ai sutelor de mii, barosani de sezon cu garoafa la butoniera, viitoare ruine fara niciun sfant, umpland puscariile si azilurile sordide…

    Torcand caierul vesnic neterminat al datoriei, in noptile mele de alergatura, multora dintre ei le-am tesut aspra urzeala dovezilor, cununandu-i cu puscaria.

    Am adunat in cartea asta, completand editia anterioara cu cinci povesti inedite, fapte si ganduri despre niste nenorociti de hoti si despre niste nenorociti de gabori, care-si indeplinesc destinele pe fracturi de istorie, sub vremurile harazite de bunul Dumnezeu pentru fiecare dintre noi. Ne cunoastem si ne respectam…

    54,90 lei
  • Out Of Stock
    (0)

    Moartea Albă. Simo Hayha

    Autor(i): TAPIO A.M. SAARELAINEN

    Nr. pagini: 210 pagini

    An: 2018

    Editura: Miidecarti

    Această carte îi este dedicată legendarului erou finlandez Simo Häyhä, lunetistul care și-a servit țara cu onoare în timpul conflictului împotriva fostei Uniuni Sovietice, conflict care a avut loc în 1939-1940 și care este cunoscut sub numele de Războiul de Iarnă.

    53,00 lei