-
Sănătatea începe cu somnul
Autor(i): Natalie Pennicotte-Collier
Nr. pagini: 362 pagini
Anul apariţiei: 2024
Editura: Bookzone
Cum ne putem restabili obiceiurile sănătoase de odihnă într-o lume afectată de o adevărată epidemie globală de lipsă de somn?
După ce a ajutat mii de pacienți să-și gestioneze probleme de somn – de la persoane cu boli cronice sau autoimune, la atleți, directori și cadre medicale, Natalie Pennicotte-Collier, terapeut specializat în terapia cognitivă bazată pe mindfulness și hipnoterapie clinică, îți prezintă un program de cinci săptămâni cu tehnici susținute de cele mai recente descoperiri științifice despre somn și comportament, pentru a te ajuta să depășești orice dificultate pe care o întâmpini atunci când pui capul pe pernă.
Abordarea sa îți arată cum să-ți gestionezi problemele cu somnul și să creezi obiceiuri sănătoase la care să poți apela mereu. Astfel, în doar cinci săptămâni vei putea:
1. Să-ți sincronizezi ritmul intern cu mediul înconjurător pentru a obține un somn mai odihnitor.
2. Să adopți o rutină sănătoasă pentru a susține un somn de calitate.
3. Să-ți calmezi mintea și să reduci gândurile înainte de culcare.
4. Să accesezi un mod natural de recuperare, eliberându-te de blocajele mentale.
5. Să renunți la medicamentele pentru somn, prin strategii naturale de odihnă.
Oricine poate reînvăța să doarmă, să se odihnească și să se recupereze. Acum e rândul tău!
-
Sanda Marin și marea carte de bucate a românilor
Autor(i): Dan-Silviu Boerescu
Nr. pagini: 208 pagini
Anul apariţiei: 2022
Editura: NEVERLAND
Sanda Marin (numele adevarat fiind Cecilia Maria Zapan, nascuta Simionescu, decembrie 1900, Iasi – 1961, Bucuresti) este autoarea celei mai celebre carti de bucate romanesti. Ea a venit pe lume intr-o familie din elita intelectualitatii Iasului. Tatal ei, carturarul Ion Simionescu, a fost un reputat om de stiinta, naturalist, paleontolog si geograf, devenit profesor universitar de foarte tanar, la nici 30 de ani. Micuta Cecilia s-a bucurat de cea mai aleasa educatie. Stapanea la perfectiune germana, franceza si engleza, a studiat pianul la Paris si apoi in tara cu faimoasa Florica Musicescu, profesoara lui Dinu Lipatti si a lui Dan Grigore. Casatorita cu Mihai Zapan, doctor in chimie, Cecilia Maria si-a transformat caminul intr-o oaza de bucurie pentru prietenii pe care ii incanta exclusiv cu creatii gastronomice proprii.
Pe la inceputul anilor ’30, nemultumita de cartile de bucate existente pe piata, Cecilia Maria Zapan s-a hotarat sa demonstreze cu forte proprii ca si gatitul poate fi o arta. Nefiind prea sigura de succesul cartii, si-a ales un pseudonim care urma sa devina un termen de prima referinta pentru gurmanzi: Sanda Marin. Este de mentionat ca tatal sau, profesorul Ion Simionescu, era directorul Editurii Cartea Romanesca, din Bucuresti, unde a fost publicata Cartea de bucate.
Cartea de bucate a Sandei Marin a aparut in 1936 in editura Cartea Romaneasca, fiind prefatata de Pastorel Teodoreanu. Volumul continea nu mai putin de 1.300 de retete culinare cunoscute in bucataria romaneasca, autohtone si imprumutate sau inspirate din alte traditii gastronomice. Cartea a reaparut dupa cel de-Al Doilea Razboi Mondial intr-o editie prescurtata, adaptata la ideologia si la lipsurile alimentare din timpul comunismului; a fost republicata, mai apoi, in zeci de editii succesive.
…Dar cine este, oare, cu adevarat, autorul faimosului tom culinar si cat de mult s-a implicat Pastorel Teodoreanu in realizarea acestei opere, dincolo de simpla scriere a prefetei?
-
Sânge, aur și foc în vechile capitale românești
Autor(i): Dan-Silviu Boerescu
Nr. pagini: 208 pagini
An aparitie: 2024
Editura: Neverland
Docudrame și mituri istorice însoțite de consemnari din presa despre povești captivante din capitalele vechilor provincii românești
Prezentare
De la Sarmizegetusa antica la Câmpulung Muscel, Curtea de Argeș, Târgoviște, Baia, Siret, Radauți, Vaslui, Piatra Neamț, Roman, Hârlau, Suceava, Iași, Cernauți, Chișinau, Timișoara, Cluj, Alba Iulia sau Bucureștiul modern, istoria capitalelor ținuturilor românești istorice este bântuita, în fapt, de o succesiune de tragedii și situații imposibile…
În ciuda unor tentative din secolul XVI (între care cea a lui Mihai Viteazul, care a realizat, pentru scurt timp, o „uniune personala”… nu a fost deloc singura!), între perioada daco-geta a regilor antici Burebista și Decebal și Marea Unire din 1918, românii și stramoșii acestora au fost teribil de divizați vreme de aproape doua milenii. Prinși la mijloc între interesele diferitelor imperii, dar și lasându-se, uneori, prada unor interese marunte, ei au trait între hotarele mai multor formațiuni statale (cnezate, voievodate, ducate, principate etc.), toate aceste „Țari“ având evoluții contradictorii și, adesea, ajungând sa se lupte între ele fratricid pentru supremația regionala. În acest context mai mereu însângerat, au existat o sumedenie de „capitale” mai mici sau mai mari, de „reședințe domnești“ sau religioase gata sa se devoreze între ele…
-
Șapte șefi de stat în cartierul rău famat. Volumul 1
Autor(i): Marius Marinescu, Liliana Cojocaru, Mihai Mitran
Nr. pagini: 366 pagini
Anul apariției: 2022
Editura: Hoffman
Cartea face parte din „Trilogia de aur”, alaturi de „Buncarul presedintilor” si „Jefuitorii aurului Romaniei – vreme de razboi”.
Dorim, prin acest volum, sa facem o analiza a Romaniei – cu accent pe cele mai importante evenimente din perioadele contemporana, capitalista, comunista si din perioada interbelica – din punct de vedere al razboiului, realizarilor si al partii intunecate, respectiv spionaj, tradare de tara, coruptie, asasini si asasinate.
Pornind de la infiintarea cartierului Primaverii printr-un act de coruptie, „parintele” cartierului fiind regele Carol al II-lea, aceasta zona devine CENTRUL DE COMANDA al Romaniei, prin deciziile informale adoptate pe timp de pace si de razboi de fiecare dintre cei 7 sefi de stat care au locuit in cartier.
Din analiza modului in care a aparut acest cartier si a transformarilor care l-au marcat, reiese ca evolutia sa este reflectarea evolutiei societatii romanesti.
Deciziile ce se luau/ iau informal in cartierul Primaverii influentau/ influenteaza soarta intregii Romanii. Carol al II-lea, Regele Mihai, Gheorghe Gheorghiu-Dej, Nicolae Ceausescu, Ion Iliescu, Traian Basescu si Klaus Iohannis au determinat/ determina soarta Romaniei. Regele Mihai nu a locuit aici, dar are o proprietate in str. Mircea Eliade ( o strada a cartierului) nr. 12 (vezi documente anexa), mostenita de la predecesorul sau. Din pacate, actele de tradare din perioada regelui Carol al II-lea au, in continuare, repercusini asupra parcursului istoric al tarii.
In analiza ne-am oprit si la generalul Victor Atanasie Stanculescu (locuitor al cartierului Primaverii), din cauza implicarii sale in lovitura de stat din decembrie 1989. Acesta a condus efectiv Romania, conform celor 5 puncte ale Planului „Nistru”, de la ora fugii lui Ceausescu (22 decembrie, ora 12.09) pana la aducerea lui Ion Iliescu, la Ministerul Apararii Nationale (22 decembrie, ora 16). Potrivit Parchetului General, evenimentele din decembrie 1989 au constituit o lovitura de stat si nu a existat vid de putere, intrucat conducerea Romaniei a fost preluata de armata, prin generalul Victor Atanasie Stanculescu. -
Șapte șefi de stat în cartierul rău famat. Volumul 2
Autor(i): Marius Marinescu, Liliana Cojocaru, Mihai Mitran
Nr. pagini: 256 pagini
Anul apariției: 2022
Editura: Hoffman
In continutul cartii ne-am propus sa facem mai multe dezvaluiri, si anume:
modul de infiintare a CARTIERULUI REGELUI, (cartierul Primaverii) – printr-un act de coruptie, cu implicarea regelui Carol al II-lea, „parintele” cartierului;
intrarea in Cel de-al II-lea Razboi Mondial, alaturi de Germania nazista si fratricidul desfasurat (romanii s-au luptat cu basarabenii). Actul de la 23 august 1944 a scurtat Cel de-al Doilea Razboi Mondial cu sase luni, salvand sute de mii de vieti omenesti. Totodata, acesta a oferit armatei romane posibilitatea de a elibera nordul Transilvaniei de sub ocupatia ungara. Din pacate, realitatea ne demonstreaza ca, pana la semnarea armistitiului din 12 septembrie 1944, Romania s-a aflat in razboi si cu Rusia si cu Germania. Astfel, intre timp, armata sovietica a tratat Romania ca stat inamic; de aici, jafuri, violente si peste 120.000 de militari luati prizonieri si alti 40.000 ucisi;
actul de tradare din 26-28 iunie 1940, cand regele Carol al II-lea si „marele liberal”, premierul Gheorghe Tatarascu, au cedat, catre URSS, fara lupta, teritoriile din Basarabia, nordul Bucovinei si Tinutul Hertei (cel mai mare act de tradare din istoria noastra);
pogromul de la Iasi, din 27-30 iunie 1941, unul dintre cele mai violente pogromuri, in care au fost ucisi 13.266 de evrei;
circa 340 de tone de aur furate de rusi in1944;
cele 53 de tone de aur furate, la rascrucea spionilor, in 1945, de triada: fostul ministrul de Externe, „marele liberal” Constantin Visoianu, si diplomatii Grigore Niculescu Buzesti si Alexandru Cretzianu;
Decizia de la Yalta, din 4-11 februarie 1945, – luata de liderii SUA, Marii Britanii si Uniunii Sovietice, respectiv Th. Roosevelt, Winston Churchill, si I.V. Stalin – cand Romania a intrat sub influenta ruseasca.
Potrivit Declaratiei de la Yalta, Romania, ca si alte state din regiune, ramaneau la discretia Moscovei, ca state inamice, carora li se ceruse capitularea neconditionata.
Decretul Ministerului Justitiei nr. 38/1948 pentru intrarea in proprietatea Statului a bunurilor fostului rege Mihai I, ale membrilor fostei familii regale si ale Casei Regale (vezi foto anexa);
Cedarea, catre URSS, de catre Gheorghe Gheorghiu-Dej, a Insulei Serpilor, in 1948;
Planul „Dnestr” („Nistru”), cu cele 5 puncte, din 1969, privind lovitura de stat pusa la cale de Moscova, urmare a pozitiei intransigente a Romaniei fata de invazia din Cehoslovacia;
Intalnirea din Malta, din 2 – 3 decembrie 1989, dintre Mihail Gorbaciov si George Bush senior, cand s-a decis lovitura de stat din Romania si Panama;
Jefuirea celor 38 de tone de concentrat de aur, de cei care au dat lovitura de stat; -
Șapte zile despre chakre
Autor(i): Shai Tubali
Nr. pagini: 243 pagini
Anul apariţiei: 2022
Editura: Prestige
Veniti alaturi de Shai Tubali intr-o calatorie ampla si multicolora, pe taramul intelepciunii chakrelor. El va impartaseste meditatii, afirmatii, exercitii, exemple de jurnal si vizualizari, toate acestea fiind menite sa va trezeasca pe deplin trupul si min-tea. Explorati chakrele individual, precum si in operarea lor sinergica. Descoperiti care este tipul vostru de personalitate asociata cu chakrele si care sunt practicile de putere ale fiecarei zile. Aceasta carte iluminatoare va invata cum sa va vindecati singuri si cum sa acordati in fiecare saptamana o atentie sporita domeniilor de viata neglijate, calauzindu-va spre o viata implinita si sacra.
-
Sarek
Autor(i): Ulf Kvensler
Anul apariției: 2024
Nr. pagini: 424 pagini
Editura: Crisis Press
Roman publicat în peste 20 de teritorii
Nominalizat la Premiul Crimetime pentru debut și la Cartea Anului în Suedia
Trei prieteni merg în fiecare an în drumeții în nordul îndepărtat al Suediei. Annei și lui Henrik le e greu să refuze atunci când Milena își dorește ca iubitul ei, Jacob, să participe și el anul acesta. Anna e copleșită de sentimentul că-l recunoaște de undeva, dar nu izbutește să-și dea seama de unde.
Dar nu trece mult timp și drumeția se transformă într-un coșmar, atunci când se dovedește că venirea lui Jacob a fost o decizie care le va schimba viața tuturor.
Un thriller pe care nu-l poți lăsa din mână, cu acțiunea petrecându-se pe culmile înzăpezite ale unui munte pe cât de spectaculos, pe atât de necruțător.
Receptare critică
„Sarek este o capodoperă în miniatură care le oferă cititorilor suspans non-stop. Îi invidiez pe toți care nu l-au citit încă. Incredibil de bine scris!”
Kristina Ohlsson
„Unul dintre cele mai bune romane de suspans pe care le-am citit vreodată.”
-
Scrieri. Vol. IV. Poetica imaginii. Poetică fenomenologică
AUTOR: Dorin Ștefănescu
ANUL APARIȚIEI: 2024
PAGINI: 554
EDITURA: Eikon
[…] imaginea poetală nu e una de primă instanță, ea nu se impune ca prezență evidentă la suprafața textului, nu intră în orizontul de vizibilitate al ființei textuale. Inaparența ei este un fond clar-obscur, intermediul translucid al ivirii semnificabilului originar. Ceea ce este de prim abord și apare în textul unui poem este imaginea deja constituită, prinsă în rețeaua semnificațiilor ca element al unei lumi imaginare. Este imaginea poetică textuală ca obiect al tematizării interpretative, chiar dacă înțelegem acest travaliu exegetic drept inter-pretatio, adică prestație intermediară, strecurarea printre rândurile unui text. Imaginea poetală în schimb, figură a absenței, nu e interpretabilă decât în momentul în care ea deja nu mai este, sau – altfel spus – „figurează” în subtextul ori mai degrabă în pretextul în care ea se ivește și semnifică înainte de a fi. Faptul că ea este inaparentul (unscheinbar) o arată drept „acea fenomenalitate prin excelență care, întrucât nu e nici imediată, nici ontică, nu poate fi redusă la o intenție eidetică”. Este motivul pentru care „«fenomenologul inaparentului» nu mai este spectatorul ideal al adevărului lumii esențelor sale: el învață să locuiască lumea pe măsura retragerii lucrurilor”. (fragment)
-
Scriitorii români între refuzul compromisului și adaptare
Autor(i): Raluca-Nicoleta Spiridon
Nr. pagini: 560 pagini
Editura: Eikon
„Scriitorii români între refuzul compromisului și adaptare. Excludere socială și condamnare politică (1944-1964) a încercat, în urma unei documentări în arhive, coroborată cu memorialistica și sursele oficiale să realizeze o privire de ansamblu asupra represiunii împotriva scriitorilor români. În opinia noastră, represiunea împotriva intelectualilor în perioada 1944-1964 a fost sincronă contextului politic extern și intern care a generat-o, ceea ce face ca acest interval de timp să fie împărțit cu destul de multă ușurință în mai multe subperioade, fiecare cu particularitățile sale. Se poate astfel considera că în perioada 1944-1948, Partidul Comunist, prin intermediul pârghiilor guvernamentale pe care le-a deținut, acționează în principal prin schimbarea legislației atât pentru a-și instala treptat controlul asupra vieții literare cât și pentru a elimina din cadrele instituționale, personalitățile considerate indezirabile paradigmei comuniste. Aceasta nu a exclus, desigur, încercarea de a atrage în rândurile partidului, intelectuali de valoare. În primul rând au fost excluși din propria lor asociație profesională acei scriitori care susținuseră regimul antonescian și războiul din răsărit.”
-
Scriitorii români și Primul Război Mondial. Dicționar biografic
Autor(i):Teodora Manole
Nr. pagini: 417 pagini
An: 2022
Editura: Favorit
Dan Gîju: „Teodora Manole a adunat aici, în ideea unei abordări mai ample vreodată, pentru cine se va încumeta să o facă, o bază de date […] suficient de convingătoare, credem, din care se vede cert că scriitorii români și-au făcut datoria mai mult decât onorabil atât pe frontul războiului propriu-zis, cât și pe acela al literaturii. Mai mult decât perfectibil, demersul autoarei noastre este însă unul admirabil, rodul pasiunii de o viață și al muncii susținute – la masa de scris și în bibliotecă – fără alt gând decât acela de a aduce un prinos de recunoștință și pe această cale soldatului român, e drept că aceluia cu înclinații intelectuale în primul rând, care și-a sacrificat tot ce a avut el mai de preț, nu o dată viața, pe altarul Patriei.”
Teodora Manole: „Prin demersul nostru dorim să punem la dispoziția publicului interesat de fenomenul războiului, chiar cercetătorilor mai puțin avizați, un instrument de lucru la îndemână care, alături de dicționarele online și de altele cu caracter general, să călăuzească pe drumul atât de pasionant al istoriei noastre militare văzută și explicată cu mijloacele literaturii. Nu în ultimul rând, ținând cont că România a omagiat recent împlinirea primului secol de la Marea Unire, acest modest dicționar se vrea un semn de prețuire pentru toți aceia care, cu pana și cu arma de foc, cu cerneala, dar mai ales cu sângele lor, în multe cazuri, au fixat pe harta lumii o nouă țară decât aceea din momentul intrării lor în luptă, contribuind prin cuvânt și imagine la continua îmbogățire și cizelare a limbii și a spiritualității române.” -
Scrisori către o tânără gimnastă
Editura: Evenimentul si Capital
O carte autobiografica de exceptie, despre antrenamente, despre emotia primului 10, despre plecarea si intoarcerea in tara, despre relatia cu Bart, despre omul Nadia Comaneci. O CARTE DE NOTA 10!
Cartea cuprinde o serie de minieseuri care surprind momente-cheie din cariera celei care a devenit prima gimnastă din lume notată cu 10 absolut după prestaţia de la paralele inegale din cadrul Olimpiadei din 1976 de la Montreal. Prin stilul direct și sincer, cartea își cucerește cititorii încă de la primele pagini, lăsându-i să intre într-o lume a emoțiilor, a ambițiilor, a viselor și, mai ales, a speranței.
Fondurile strânse în urma comercializării cărții vor fi direcționate spre dezvoltarea activității Centrului MiniMe al Fundației Nadia Comăneci, în cadrul căruia se desfășoară cursuri și ateliere de dezvoltare personală și sportivă pentru copii cu vârste cuprinse între 1-12 ani.
“Sper ca prin această carte să ajung la inima românilor și a viitoarelor gimnaste care visează să atingă performanța în acest domeniu. “Scrisori către o tânără gimnastă” este modul meu de a împărtăși din experiența și farmecul unor ani care mi-au conturat personalitatea și existența. Apreciez implicarea partenerilor Evenimentul Zilei, Romtelecom – Dolce Sport și Gatorade în susținerea financiară oferită acestui proiect, prin care încercăm să oferim copiilor din România alternative sănătoase de petrecere a timpului liber, în cadrul Centrului MiniMe al Fundației Nadia Comăneci”, a declarat Nadia Comăneci.
-
Scrisori către sine
AUTOR: Matei Agachi
ANUL APARIȚIEI: 2024
PAGINI: 112
EDITURA: Eikon
De multe ori oamenii nu apreciaza minunile care se petrec in vietile lor. Oare de ce? Pentru ca au o viziune „idealista” despre viata. Desigur „ideal” ar fi sa nu le fie niciodata greu, sa nu intampine dificultati in ceea ce fac, sa fie totul lin si usor de la un capat la altul. Dar nu este asa, si pentru ratiuni bune. Creatorul a conceput lumea aceasta in asa fel incat totul sa evolueze. Fara o opozitie a parcursului lin nu ar exista evolutie, si nici mentinere.
Oamenii sunt diferiti, cu background-uri diferite, mai fericite sau mai putin fericite. Toti evolueaza in moduri unice. Nici caderile nu sunt destinatii finale ale disperarii ci urcusuri paradoxale, manifestate prin experienta dobandita. Chiar si cele mai intunecate fapturi, diavolii, cum ii numesc unii, sunt spirite care au posibilitatea de a se intoarce ,si a deveni spirite de lumina. Si nu numai ca au posibilitatea dar aceasta este si menirea lor ca si a oricarui spirit de altfel. Dumnezeu ii vede ca pe niste fiinte nedesavarsite, care nu au reusit inca sa iasa din egoismul propriu, dar pe care ii asteapta, desi nu ii poate forta, deoarece acestia, ca si oamenii au liberul arbitru. Dar nu sunt considerati rai, monstri sau mizerabili. Desigur, actiunile lor nu sunt bune, dar pentru Creator care este desavarsit si pur, nimic nu este rau ci toate sunt desavarsite si bune, iar raul este intotdeauna intors inspre bine.